22 de maig de 2015
Hui hem dedicat la sessió a realitzar l’última activitat de l’assignatura, que consistia en crear un tauler de comunicació per a un xiquet amb paràlisis cerebral.
En primer lloc la professora ens ha explicat pas a pas com fer el plafó amb el programa Fressa Plaphoons. Una vegada hem entès el funcionament del programa, hem dedicat la resta de la classe al treball autònom de cada grup.
Esta feina és una continuació de la sessió anterior, ja que en ambdues vam estar utilitzant el portal ARASAAC per a escollir els pictogrames que creiem mes adequats per al cas del nostre pacient.
Volem fer una ultima reflexió sobre l’assignatura en general. Encara que hem estat treballant molt i de vegades un poc a contratemps, ha segur molt profitosa ja que hem adquirit una gran quantitat de coneixements i hem descoberts molts programes que ens seran de gran utilitat per al nostre futur com a logopedes.
Ens acomiadem finalment de la sessió de hui amb aquest diari de l’aula, que serà l’últim que publiquem en aquest apartat del Blog.
Fins sempre!
Hui hem començat la classe amb l’estudi del Tema 8, l’últim d’aquesta assignatura. A continuació ens han ensenyat totes les
pàgines que podem trobar de recursos per a persones amb problemes de
comunicació.
Ja havíem donat l’assignatura de SAAC per tant
hem fet un repàs de tots els materials que s'utilitzen i hem aprés alguns
altres Sistemes de Comunicació que no coneixíem. Una vegada observades les
distintes possibilitats de webs per a crear taulers de comunicació i d'accedir a la pàgina web d'ARASAAC
per veure pictogrames hem procedit a realitzar la feina de hui.
Tenim que crear un tauler de comunicació i un
comunicador per a una xiqueta de 4 anys amb problemes de comunicació. Hui hem
fet la primera part de l’activitat que consisteix en crear un rellotge 24h amb
les activitats que fa la xiqueta i amb qui les realitza, fixant-nos en quin
vocabulari seria el adequat per a cada moment. Desprès hem seleccionat els 10
signes mes bàsics per al nostre cas.
En la següent classe acabarem aquesta feina i
farem el tauler de comunicació amb els 10 signes que volem per a Paula i
finalment tindrem que crear un comunicador amb les pagines que ens han ensenyat
a utilitzar durant la classe de hui. Concloem com sempre redactant la nostra
entrada del diari de l’aula on contarem en que ha consistit la sessió de hui.
La classe de hui
ha començat amb l’explicació del tema 7 que tracta sobre els problemes en
audició, i hem pogut repasar alguns aspectes que ja coneixem de l’asignatura d'audició. Desprès tambè hem pogut conèixer els distints aparells
d'audició que s'utilitzen a dia de hui i veure la diferència i els avantatges d'uns i d'altres (per exemple, el funcionament de SUVAG).
Una vegada hem
conegut el més bàsic del tema, a continuació hem repasat els distints sistemes de
comunicació de la gent amb problema d'audició, desde la llengua de signes fins al sistema bimodal, passant per la
paraula complementada i dactilologia.
Després hem
observat distints programes i pàgines web que són molt adecuades per a les
persones amb discapacitat auditiva, com el programa SEDEA o la Espiral de Morfosintaxis.
Per a finalitzar
la sessió hem fet una activitat d’aula que consisteix en agafar un cas d'una xiqueta menuda implantada y a partir d'aquesta informació la nostra feina és crear activitats adequades per a aquest cas, passant per totes les
fases de l’audició.
Una vegada
acabada la penjarem al nostre blog i acabarem la classe amb la publicació
del diari de l’aula.
Hui hem dedicat tota la classe a realitzar una activitat
d’aula anomenada “Cas parla i veu” on teníem que aplicar els coneixements sobre
el tema estudiat en la sessió anterior, amb la finalitat de crear un pla
d’intervenció per al cas d’una xiqueta amb disglòssia. Els passos a seguir han
sigut: fixar-nos uns objectius en base a les dificultats que presentava la
nostra pacient i pensar activitats acordes als mateixos.
Per a dur a terme aquesta feina hem tingut que recórrer a
tot el que havíem estat treballant durant el curs, revisant els programes que
ja coneixem i realitzant una cerca d’altres que ens paregueren adequades per al
cas exposat
Amb aquest tipus d’activitats en les quals treballem amb programes
que ja hem estudiat, assegurem els nostres coneixements sobre els mateixos. Veiem gratificant el poder descobrir noves aplicacions en línia que podrien ser
de interès per a la seua utilització en un futur.
També hem d’afegir que el fet d’entregar l’exercici dins de
l’hora de classe ens ha posat molta pressió damunt perquè volíem fer-lo el
millor possible. Aquestes preses han fet que el gaudirem un poc menys i que ens
conformarem avanç amb els exercicis que trobàvem, reduint la nostra exigència.
La nostra proposta es deixar que l’entrega dels exercicis
puga fer-se fins la nit del dia de la classe.
Finalment, encara que aquesta vegada amb els temps més just,
hem tingut que redactar la nostra entrada del diari de l’aula i pujar-la al
nostre blog.
17 d'abril 2015
La sessió de hui ha
començat amb el debat sobre els distins dubtes que hem trobat cadascúl teballant amb LIM y ens ha servit d’ajuda per a poder
escoltar distintes opinions de les nostres companyes i poder veure si també
nosaltres teníem eixos problemes.
La resta de la classe ha
sigut dedicada a l'anàlisi detallat de distints programes adequats
per a fer una intervenció a pacients amb problemes de parla i veu, ja
que amb ells podem mesurar una gran quantitat d'aspectes rellevants.
Per exemple a El Globus podem veure moltes activitats on treballar la intensitat, la freqüència, el to
i molts aspectes que conformen la veu.
També hem provat el
funcionament del Speech Wiewer , i hem vist que la majoria de activitats que el
conformen son similar a les del programa anterior, ja que treballa també amb els mateixos patrons
per mesurar la parla i la veu.
Finalment una vegada
acabada la classe, la nostra feina es la publicació del Diari de l’Aula per a plasmar i comentar tot el que hem vist i après a la sessió de hui.
Durant la classe de hui hem fet una lectura del Tema 5, que parla sobre els distints recursos tecnològics
per a la intervenció dels trastorns de llenguatge i de la veu. Actualment trobem
una gran varietat d'aplicacions que poden fer-se servir per a la intervenció
logopédica. La resta de la sessió ha estat dedicada a la cerca, anàlisis i
estudi de distintes Apps que podem fer servir per a la nostra professió.
Hem anat més enllà, i hem volgut també buscar alguna aplicació
que estiguès relacionada en el camp que estem treball, és a dir, els trastorns de
la veu i sí hem pogut veure que hi han Apps de les quals podem fer ús en cas
de tindre un pacient amb disfonia.
Concloem amb una reflexió de la classe de hui:
Pensem que ha segut productiva per descobrir que ara ja no
hi han escusses per als pacients que no vuiguen treballar a casa, ja que tením
una gran gamma d'aplicacions que es poden descarregar gratuïtament i treballar
amb elles amb els nostres móbils, iphones o tablets des de casa.
Finalitzem com sempre la sessió amb l’entrada del “Diari de l’Aula”
on hem plasmat tot el que hem fet i après durant el dia de hui.
13 de març del 2015
En la classe de hui hem continuat treballant amb el LIM
(Libro Interactivo Multimedia). Ens han explicat les funcions que conté el LIM,
hem pogut aprendre com col·locar més coses en aquest recurs.
La resta de la sessió
ha segut de treball independent, on hem estat avançant la tasca de creació del
nostre propi LIM.
Per a acabar, com cada dia, hem publicat la entrada del Diari
de l’Aula per comunicar tot el que hem estat treballant hui.
6 de març del 2015
La sessió de hui
ha segut dedicada a explicar-nos el funcionament del LIM (Libro Interactivo Multimedia). Hem pogut observar amb més detall
en que consisteix aquest recurs i veure tota la varietat de activitats que es
poden realitzar amb ell.
Una vegada acabada l’explicació es té que realitzar de
forma individual o en parelles un LIM sobre un cas que nosaltres pensarem. L’activitat
l’hem començada en classe però hem d’acabar-la en sessions posteriors i fent
treball a casa.
Per a finalitzar
com en totes les classes, hem acabat amb la redacció i publicació d’aquesta entrada:
“ el Diari de l’Aula”.
27 de febrer del 2015
La classe de hui ha
començat amb les presentacions de la tasca feta en l’anterior sessió
“programes en línia”. Una vegada acabades les presentacions hem escollit de
totes aquella que més ens agradat en general.
Després ens han explicat
el funcionament del programa Audacity i com treballar amb
ell; i també hem pogut observar amb profunditat com es crea un Power Point interactiu.
Una vegada acabada l’explicació
teòrica passem a la part mes pràctica de la classe on tenim que fer una activitat
d'aula que consisteix en crear per parelles una presentació Power Point
interactiva per a un pacient amb anòmia.
Aquesta presentació pot ser descarregada en l'apartat "Activitats de Classe" d'aquest Blog.
Aquesta presentació pot ser descarregada en l'apartat "Activitats de Classe" d'aquest Blog.
Finalitzem la classe amb
la publicació del “diari de l’aula” per a que quede plasmat tot el que hem estat
fent durant la sessió de hui.
20 de Febrer de 2015
Hui a classe hem començat repassant la definició i la classificació de les aplicacions multimèdia, ja que poden ser de gran utilitat en l'àmbit de la logopèdia.
Hem vist la classificació segons el nivell de control del professional, segons el seu sistema de navegació i segons la seua finalitat.
A continuació hem vist com s'ha d'avaluar la validesa d'una aplicació multimèdia per a la logopèdia:
- Per la seua descripció i catalogació.
- Per les característiques tècniques.
- Per les característiques tècniques.
- Per la seua adequació a la intervenció.
- Pel seu context d'ús.
- Per criteris econòmics.
Després hem començat a investigar per Internet i a buscar aplicacions vàlides per a una intervenció logopèdica; i per a finalitzar hem avaluat les aplicacions que hem considerat més oportunes i les hem compartit al fòrum d'Aula Virtual.
13 de Febrer de 2015
Avuí a la classe de Recursos Tecnològics Aplicats a la Logopèdia hem estat fent un repàs dels dos primers temes de l’assignatura, els quals ens parlaven sobre què són els TICS i la utilització d’aquests en la formació i actualització professional.
Hem treballat en més profunditat el Tema 3 que tracta sobre els recursos tecnològics per a l'avaluació psicoeducativa; hem pogut observar que existeixen test tradicionals i test adaptatius (informatitzats) i veure l'avaluació des d'una normativa i l’avaluació des del punt de vista més criterial.
En la segona part de la classe, hem après en què consisteix i com està estructurat un Blog i així poder nosaltres en grups de dues persones publicar entrades. Una vegada entesos i fets els grups hem tingut que crear el Blog dedicat al trastorn que més ens interessava i així cada setmana poder publicar entrades sobre aquest tema.
Ha segut una sessió dinàmica on hem tingut una primera part de coneixements més teòrics sobre l’assignatura i on hem dut a terme una segona part més pràctica amb l’activitat del Blog.
Finalment acabarem tots els dies fent una publicació sobre el que hem treballat a cada classe; el que anomenem " el nostre diari de l’aula".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada